Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013

Χαζέυοντας στο προαύλιο της ΕΡΤ

"Ξέρεις ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας στην τηλεόραση ;" τη ρώτησε αργά ένα απόγευμα. "Είναι πολύ απλό. Να βλέπεις τηλεόραση, αυτό είναι όλο. Να βλέπεις συνεχώς".
Η Χίλαρι κούνησε το κεφάλι της. Δεν έβλεπε ποτέ τηλεόραση. Ήξερε πώς δεν ήταν του επιπέδου της.
"Τώρα θα σου πω τι θα κάνουμε", είπε ο Άλαν.
Αυτό που θα έκαναν, όπως αποκαλύφθηκε -προς μεγάλη φρίκη της Χίλαρι- ήταν να καθίσουν μπροστά στην τηλεόραση και να περάσουν ένα ολόκληρο βράδυ με τηλεθέαση, με τον Άλαν να της κάνει μάθημα για κάθε εκπομπή: να της εξηγεί πώς έγινε, πόσο κόστισε γιατί προγραμματίστηκε για κάποια συγκεκριμένη ώρα και σε ποιο κοινό απευθυνόταν.
"Ο προγραμματισμός είναι το παν", της είπε. Ένα πρόγραμμα στέκεται ή πέφτει ανάλογα με τον προγραμματισμό. Αν το καταλάβεις αυτό, έχεις κερδίσει ήδη ένα πλεονέκτημα απέναντι σε όλους τους άλλους νεαρούς πτυχιούχους τους οποίους θα χρειαστεί να ανταγωνιστείς".
Άρχισαν με τις ειδήσεις των έξι παρά δέκα στο BBC, συνέχισαν μ' ένα μαγκαζίνο με τίτλο Η πόλη και τα περίχωρα, ύστερα άλλαξαν κανάλι, έπιασαν ITV και είδαν τον Άγιο με τον Ρότζερ Μουρ.
"Σε αυτό το είδος θεάματος είναι καλύτερες οι ανεξάρτητες εταιρείες", είπε ο Άλαν. "Πουλάει πολύ στο εξωτερικό, ακόμη και στην Αμερική. Παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, πολλά εξωτερικά γυρίσματα και γρήγορη σκηνοθεσία. Όλα αυτά είναι λίγο επιφανειακά για τα γούστα μου αλλά δεν τα κακολογώ".
Η Χίλαρι χασμουρήθηκε. Στις επτά και είκοσι πέντε, παρακολούθησαν κάτι με ένα σκοτσέζο γιατρό και την καμαριέρα του, που η Χίλαρι το βρήκε πολύ αργό και επαρχιώτικο. Ο Άλαν της εξήγησε πως ήταν από τα δημοφιλέστερα προγράμματα της τηλεόρασης. Η Χίλαρι δεν το είχε ακούσει ποτέ.
"Αυτό το επεισόδιο θα το συζητούν αύριο σε κάθε μπιραρία, σε κάθε γραφείο και εργοστάσιο της Βρετανίας", είπε ο Άλαν. "Η τηλεόραση είναι ένα από τα  νήματα που εξασφαλίζουν τη συνοχή της χώρας, κι αυτό ακριβώς είναι το μεγαλείο της. Ισοπεδώνει τις ταξικές διαφορές και συμβάλλει στη δημιουργία  του αισθήματος εθνικής ταυτότητας".
Εξίσου λυρικός ήταν και με τις δυο αμέσως επόμενες εκπομπές: Ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Η άνοδος και η πτώση του Τρίτου Ράιχ και ακόμα ένα δελτίο ειδήσεων στις εννέα το βράδυ, που αυτή τη φορά είχε δεκαπεντάλεπτη διάρκεια.
"Το BBC έχει κερδίσει το σεβασμό όλου του κόσμου με την ποιότητα και την αντικειμενικότητα της δημοσιογραφίας του. Χάρη στη Διεθνή Υπηρεσία, μπορείς να πιάσεις το σταθμό στο ραδιόφωνο σου όπου κι αν βρίσκεσαι και να είσαι βέβαιος ότι ακούς αμερόληπτες ειδήσεις από έγκυρες πηγές, σε συνδυασμό με ελαφρότερα μουσικά και ψυχαγωγικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις υψηλότερες προδιαγραφές. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα μεταπολεμικά επιτεύγματα μας".
Ως τώρα η Χίλαρι απλώς έπληττε, αλλά από το σημείο αυτό και μετά τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν ραγδαία την κάτω βόλτα. Αναγκάστηκε να παρακολουθήσει μέχρι τέλους ένα φριχτό κωμικό θέαμα με τίτλο Η οικογένεια μας, όλο χονδροειδή καλαμπούρια που έκανα το κοινό του στούντιο να ξεσπάει σε δυνατά γέλια και σφυρίγματα. Ύστερα είδαν ένα πράμα με τίτλο Νοκάουτ, που έδειχνε μια σειρά από βλακώδη υπαίθρια αγωνίσματα. Η Χίλαρι άρχισε να στριφογυρίζει στη θέση της από οργή και αμηχανία. Ασυναίσθητα, όλη αυτή η ταραχή ξέσπασε στα ακροδάχτυλα της, που τ' άπλωνε κάθε τόσο σε μια φρουτιέρα δίπλα στον καναπέ και μαδούσε το ένα σταφύλι μετά το άλλο: ξεφλούδιζε πρώτα τη ρόγα με το μυτερό νύχι της κι έπειτα την έχωνε βιαστικά στο στόμα. Τα φλούδια είχαν αρχίσει να σχηματίζουν βουναλάκι στα πόδια της.
"Αυτά τα θεάματα δεν είναι καθόλου του γούστου μου", είπε ο Άλαν. "Αλλά δεν τα περιφρονώ. Πρέπει να φτιάχνεις πράγματα που αρέσουν σε όλους. Όλοι έχουν δικαίωμα στη διασκέδαση που τους αρέσει".
Τέλειωσαν γυρίζοντας και πάλι στο BBC για να παρακολουθήσουν μαι σειρά με τίτλο Ω λα λα! μια διασκευή από τις κωμωδίες του Ζορζ Φεϊντό. Πρωταγωνιστούσαν οι Ντοναλντ Σίντεν και Μπάρμπαρα Ουίνδσορ. Η Χίλαρι αποκοιμήθηκε στη μέση και ξύπνησε εγκαίρως ώστε να παρακολουθήσει το τέλος ενός αστρονομικού προγράμματος που το παρουσίαζε ένας παράξενος τύπος μ' ένα κακοραμμένο κουστούμι.
"Κι έτσι τα έχεις όλα", είπε με καμάρι ο Άλαν. "Ειδήσεις ψυχαγωγία, κωμωδία, ντοκιμαντέρ και κλασσικό δράμα στην ίδια αναλογία. Καμιά άλλη χώρα στον κόσμο δεν μπορεί να σου προσφέρει μια τέτοια εμπειρία". Με την απαλή μελωδική φωνή του και τις γκρίζες πινελιές στα μαλλιά του είχε αρχίσει να θυμίζει στη Χίλαρι εφημέριο του αισχίστου είδους. "Κι όλα αυτά είναι στα χέρια ανθρώπων σαν εσένα. Ταλαντούχων νέων που αποστολή τους θα είναι, τα επόμενα χρόνια να συνεχίσουν την παράδοση".
Στο τέλος των διακοπών, ο Ρόντι και η Χίλαρι πήραν το τρένο για να γυρίσουν στο σπίτι όπου έμεναν τότε οι γονείς τους, στο Σάσεξ.
'Τον γέρο-Μπίμις τον βρήκα αρκετά γλυκούλη", είπε ο Ρόντι ανάβοντας τσιγάρο. "Και να φανταστείς πως, απ' ότι μου είπε ο Χένρι, είναι αριστερός ως το μεδούλι". Άναψε το τσιγάρο. "Δεν έχει επηρεάσει τον Χιούγκο, δόξα τω Θεώ. Δεν θα σου περνούσε, πάντως από το μυαλό, έτσι;"
Η Χίλαρι κοίταξε έξω από το παράθυρο.
Τζόναθαν Κόου, Τι ωραίο Πλιάτσικο
(οι υπογραμμίσεις δικές μου)

Η Χίλαρι μετά από χρόνια διορίστηκε λόγω των επαφών της με τον αριστερό δημοσιογράφο, έγινε διάσημη αρθρογράφος σε tabloid επιτιθέμενη στα συνδικάτα που εμποδίζουν την πορεία της θατσερικής Αγγλίας προς την πρόοδο και κατέληξε να απολύει τον αριστερό δημοσιογράφο. Το θυμήθηκα σκεπτόμενος την σύγκρουση στο συμβολικό/πολιτισμικό επίπεδο πίσω από το κλείσιμο της ΕΡΤ, που επικαθορίζει την ταξική σύγκρουση (μα τόσες χιλιάδες έτοιμοι να ρίξουν την κυβέρνηση και να μην μπορούν να σταματήσουν την έκδοση των απεργοσπαστικών φύλλων); Και η αντίστοιχη Χιλαρι:

1 σχόλιο:

  1. και για του λόγου το αληθές:

    24 Απριλίου. Συνέντευξη Τύπου εργαζομένων ΕΡΤ: «26 νεοπροσληφθέντες σύμβουλοι πλήρώνονται σχεδόν όσο 600 δημοσιογράφοι» Ονομαστική λίστα.


    Στις 24 Απριλίου 2013 οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με την λειτουργία της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης κατά την τρικομματική διακυβέρνηση.


    Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην ΕΡΤ εργάζονται 661 δημοσιογράφοι με μηνιαίες μεικτές αποδοχές, 1.420.000 ευρώ, με καθαρά περί τις 877.000 ευρώ.


    Στον αντίποδα τους τελευταίους μήνες προσελήφθησαν με ειδικές συμβάσεις συμβούλων και ως Προσωπικό Ειδικών Θέσεων 26 άτομα με ετήσιο κόστος 1.031.400 ευρώ.


    Στην συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ εξηγούσαν ότι για αυτούς τους λόγους αλλα και για τον ασφυκτικό έλεγχο που υφίστανται από τους πολιτικούς τους προιστάμενους ήταν αναγκασμένοι να απεργήσουν και μετά από 7 εβδομάδες απεργιών, απάντηση για όλα αυτά δεν είχαν πάρει.



    Σε δημοσίευμα στο Ποντίκι της επόμενης ημέρας, 25 Απριλίου, διαβάσουμε οτι «πολλοί από αυτούς δεν παρέχουν εργασία στην ΕΡΤ, αλλά σε γραφεία πολιτικών αρμοδίων ενώ οι περισσότεροι έχουν μια εβδομαδιαία εκπομπή.



    Οι σύμβουλοι με σχέση ΠΕΘ, τα ονόματα των οποίων δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι οι: Χριστίνα Αρμάνη, Βασίλης Βλαχοδημητρόπουλος, Μανούσος Καμπανέλης, Γιώργος Κουβαράς, Γιώργος Νταούλης, Μπάμπης Παπαπαναγιώτου, Ανθή Σαλαγκούδη, Γιώργος Αντωνίου, Βασίλης Θωμόπουλος, Μανώλης Κοττάκης, Έλλη Στάη, Μανώλης Τσακίρης, που έχουν αναλάβει συγκεκριμένα καθήκοντα σε καθημερινές εκπομπές ή δελτία ειδήσεων ή διευθυντικές θέσεις.



    Ως ειδικοί σύμβουλοι αναφέρονται οι: Αντώνης Λιάρος, Στάθης Μιχαήλ, Γιώργος Μπράμος, Σταύρος Οικονομόπουλος, Ματίνα Ρέτσα, Γεωργία Πασπαράκη, Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος, Χρήστος Μαχαίρας, Βούλα Κεχαγιά, Κώστας Μαζάνης, Αναστάσιος Ρωσόπουλος, Χρήστος Καστρίτης και Σωκράτης Χατζηιωάννου.



    Στο ραδιομέγαρο, μετά τις απολύσεις των συμβασιούχων, συρρικνώνονται ή κλείνουν ολόκληρα τμήματα παραγωγής και ενημέρωσης, όπως για παράδειγμα το Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ. Την ίδια ωστόσο στιγμή, είτε με μεικτές παραγωγές είτε με απευθείας αναθέσεις σε εξωτερικές εταιρείες, δίνονται τηλεοπτικές παραγωγές με υψηλό κόστος.



    Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η καθημερινή εκπομπή με την Ανθή Σαλαγκούδη, που βρίσκεται ήδη σε έρευνα του εισαγγελέα, με κόστος 360.200 ευρώ. Ακόμη οι εκπομπές: «Επτά» με κόστος 186.693 ευρώ, «Γένους Θηλυκού» με 222.228 ευρώ, «Δικαιοσύνη TV» με 229,202, «Ellines.com» με 227.549 ευρώ, «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου με 479.772 ευρώ για 12 επεισόδια, «Προσωπικά» με την Έλενα Κατρίτση με κόστος 125.000 ευρώ. Συνολικά, για 14 τηλεοπτικές παραγωγές η ΕΡΤ πληρώνει τον χρόνο 2.414.171 ευρώ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή